Juldagen, dagen efter, tid att andas

Nu andas jag ut. Sitter helt hjälplöst utmattad och snyter mig i soffan.
Såååå förkyld.
Sovmorgon, tack och lov.

Jag funderade på att gå ut med barnen, men de vill absolut inte gå ut i regnet, precis som mamma... tack och lov...

Film.

Och ALL disk från gården. Tur att maken var piggare än jag. 

Ligger och minns gårdagen.

Julafton. Så lyckat, så underbart mysigt. Världens finaste tomte knackade på dörren och barnens lycka var total.
Alla nöjda och glada.

Mamman helt slut.
Jag och alla mina projekt, behöver nog snart söka hjälp. Eller gå en kurs. Att-lära-sig-att-bara-hålla-på-med-ett-projekt-i-taget.

Praliner högt och lågt. Jultomtar av egen marsipan som blev fint inslagna till varje gäst. Jag jublade och kände mig tillslut nöjd med dukning och allt, hjärnan värkte. Men allt blev jätte fint.

Trots smink och fina kläder, kunde vi inte dölja varken trötthet eller snuva.

Jag ser helt dego ut och mina ögon hänger ner till kinderna, Lilleman har precis sovit, men ser också trött ut, men men. Han var stilig som få och var sen piggast av oss alla. 

Julaftonsdagen bestod av Juldopp hos oss med tomte och paket, kvällen bjöd på julmiddag hos släkten. Allt mycket lyckat.
Men vi hade även en jätte mysig morgon. Bara vi och barnen. Smulan lyste och jublade när hon vaknade. Tomten hade varit här och lämnat två jätte stora paket.
De blev väldigt glada för sina saccosäckar och har myst och lekt med dem hela dagen.

Men som sagt, nu är det över och barnen leker med sina julklappar, vi är trötta och går på halvfart. Men det känns helt ok. Det är juldagen och det är julens andhål. Nu kan vi andas ut och bara vara.







Kommentarer
Postat av: Jenny G

Du är så duktig Ida, jag ska hjälpa dig med att bara hålla på med ett projekt:)

Är ni hemma framöver kan vi väl ta någon fika eller kvällsmat ihop, är så nyfiken på att höra hur ni haft det. Kram

2009-12-25 @ 20:07:20
Postat av: unique

Jag tycker du ser hur fräsch ut som helst =) Skitsnygg ju!!



Tack så mycket. Den är ju inte så stor iaf o glad är jag för det. Nu håller vi tummarna att bebis kan stanna i magen iaf tills på fredag

2009-12-25 @ 21:31:21
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Catta

God Jul vännen! Låter som ni haft en helt fantastisk julafton! Hoppas vi kan se snart och bara "hänga" lite. Krya på dig, sov sov sov och ha det så bra!

Kramar!

2009-12-25 @ 21:45:22
Postat av: Sofie

Vad fina ni var :D det är ju att man måste kunna slappna av.. Hoppas idag blir lugnt med, här ös snöar det :D Ha det gott, kramkram

2009-12-26 @ 07:50:53
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: DJ

Vad mysigt det låter! Och du ser ju smashing ut! Seriöst :) Snyggt jobbat!

2009-12-26 @ 07:58:03
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Cissi

Du är ju supersnygg! :)



Hoppas att du har en lite lugnare fortsättning och att du kryar på dig. Kramar Cissi

2009-12-26 @ 19:59:06
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Pernilla

God fortsättning på er !!!

Och du....

Ta och lugna ner dig !!!!

Annars kommer jag och tar dig i örat !!!

2009-12-26 @ 20:32:35
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Maja

God fortsättning. Ni är hur fina som helst! Men vadå regn? I värmland har vi snökaos...

2009-12-26 @ 23:08:55
URL: http://hosmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0