Vi gjorde vad?

I går var vi hos vänner. Tack, det var jätte mysigt.

Mannen i huset står i köket och frågar Smulan vad vi gjorde på kvällen.

"Vad gjorde ni, var ni ute något?"

"Ja, säger Smulan. Hela tiden"

"Jaha, säger F och frågar vad gjorde ni ute då?"

"Vi hoppade på studsmattan och så", säger hon helt allvarligt

"Ok, var det kul?" frågade han sen.

"Ja, jätte kul" säger Smulan.

WHAT???? tänker jag då.
Vi hoppade inte på någon studsmatta, vi var liksom inte ens ute. Hallå.
Ska jag störa och lägga mig i, eller ska jag bara låtsas som om jag inte hörde... Hmmm. Eller ska jag avslöja sanningen att vi bara fikade och myste inne, byggde kojor och så.
Nä, han kan tro att vi var ute och lekte med barnen hela eftermiddagen ;)
En liten stund i alla fall =)


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack själva, det var jättemysigt! Hehe...ja, det kan han gott få tro en stund. :-) Hoppa studsmatta i minusgrader..mmm...men det kanske man kan.? Hehe...kojor är ju supermys! Bella lekte nog verkligen av sig för sen slocknade hon i soffan en halvtimme efter ni gått hem. Men härligt att de hade så kul!! KRAM

2009-12-03 @ 12:03:43
Postat av: DJ

Hahahah! Det är helt fantastiskt! Praktiskt att barnen tror saker som de inte brukar göra...slipper man ju få dåligt samvete :)

2009-12-03 @ 12:51:22
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0