Måndag morgon

Vissa måndags mornar är bara så morgon aktiga.
Det är så måndag.

Nu ska vi iväg.
Jag ville ha linne.
Du kan inte ha linne.
Jag VILL ha linne.
Men du har sovit i det. Man kan inte ha det då.
JO
Nej.
Och så skrik och bråk.

Jag vill inte ha sockar.
Du måste ha sockar.
Jag är inte snygg då.
Eh.. jo.
Jag vill inte.
Alla måste ha sockar.
Det är för kallt. Det är nästan vinter ute.
NEJ.
Jo.
Och så skrik och bråk.

Och så höll det på.
Vad gör jag för fel....

Men sen när alla kläder väl va på så går det så smidigt. Gröten åts upp och iväg till förskolan.
Jahopp.

Och nu är hon bara 3 1/2 år.
Hmmmm....

Kommentarer
Postat av: Annica

hehehe, jag vet hur det e, jag har en tjej på 6 år och det blir bara värre tyvärr, i allafall i mitt fall. typiskt tjejer, hur ska tonåren bli tro, hihi

ha en bra dag

2009-11-09 @ 11:18:39
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hm, som mamma till tre döttrar känner jag väldigt väl igen detta hur FRUKTANSVÄRT envisa dom kan vara i den åldern ! Det gäller bara att ta ett djupt andetag och intala sig själv att det är bäst att hålla sig lugn och att detta är en övergående fas i utvecklingen.... MEN,efter en stunds käbblande brister det totalt och DÅ är det dags att visa vem som bestämmer!!(sen är den dagen förstörd...)Du behöver inte oroa dig för sånt i tonåren för då har du INGENTING att säga till om, ha ha!

2009-11-09 @ 11:55:14
Postat av: ilhana

Ja kolla, den är faktiskt bra. Jag och min man började kolla på dem när vi hade fått de två första skivorna på McDonalds =) Sen har vi kollat på alla avsnitten, de flesta när jag födde Lamija eftersom hon sov så mycket i början =)

2009-11-09 @ 12:27:49
URL: http://ilhana.blogg.se/
Postat av: Antons Mamma

Hahahaha..............jag tycker ändå att hon påvisar att hon vet vad hon vill!!! och det är väl bra :-) lillprinsen här hemma ska bara vika upp allting OCH DÅ MENAR JAG ALLTING till och med shortsen i sommras skulle vikas upp!! nu är det dock bara alla långbyxor (fattas bara att han ska börja vika upp benen på boxerkalsongerna)

2009-11-09 @ 13:47:55
Postat av: Ida

Huga liga, ja ibland känner jag mig rädd för tonårstiden ;)

2009-11-09 @ 20:38:37
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0