Fredag

Veckan är slut och helgen tar vid.

Vi har väl så gott som återställt balansen i familjen nu. Hoppas sjukdomar håller sig långt borta på ett tag. Vi har haft nog nu känns det som. Det var ju knappt så jag hann och börja jobba innan det började. Men som sagt, förhoppningsvis klarar vi oss nu ett tag.

Vi har tagit 1-års kort för Lilleman och lite syskonkort. Jätte kul och jätte svårt. Jag var helt slut efteråt men jag tror det blev lyckat.

Jag har även i min ensamhet under ett sovpass Lilleman hade äntligen tittat på Sex and the City, the movie. Och vad ska man säga. Den är en sann flickdröm som gav mig både tårar och skratt. Lyckliga de som hittar kärleken och har sex fyra gånger i veckan. (ja inte för att vi har det dåligt, men hallå, kom igen, fyra gånger i veckan..) Lyckliga de som har barn som sover hela nätterna och kan vara på galamiddagar och modeträffar hela helgerna.. nätterna?
Lyckliga de som kan bråka med vänner, sambo, make på helt rätt sätt, argumentera så klockrent att en försoning är runt hörnet.
Missförstå mig inte, det är en härlig film som tar en långt in i drömmarnas värld.
Helt underbar.
Men säg mig?
Var är tvätten?
Var är dammråttorna som virvlar i hörnen?
Var är de kladdiga, skrikiga middagarna som hamnar mer på golvet än i barnens magar.
Vem städar då?
Vem diskar?
Vem handlar mat?
OCH VEM ORKAR HA SEX?

Jaha, nu är det sexiga underklädernas tid, fram med ett glas vin och gör mig vild. Tanken kom, tanken gick.
Nu somnar jag snart i soffan...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ha ha! Visst e de härligt att drömma sig bort men hallå.... verkligheten är ju faktiskt den att när fredagen kommer är det hur lätt som helst att glida längre o längre ner i soffan och till slut kollar man på "let´s dance" från insidan av ögonlocken, man e ju inte mer än människa! Tre glas vin blir man ju inte piggare av heller precis men lik förbannat ska "pavan" fram, de e ju ändå fredag!

2010-02-05 @ 21:27:02
Postat av: Ida

Skål då, Ingela =)

2010-02-05 @ 21:32:08
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Sussi

Haha, du är rolig du!!! =D

2010-02-05 @ 23:37:00
URL: http://karleksbarnen.blogg.se/
Postat av: Djelena

Men hallå! Har inte du osynliga små tomtar hemma hos dig som fixar allt markarbete? Det har ju jag :p Och barnen, jösses, dem ger jag lite whisky i nattgröten så sover de gott!

2010-02-06 @ 07:00:09
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Lii

Hahaha... Tack för ett gott skratt!

Undrar hur många som funderar på samma sak?

Visst var filmen bra? Nu väntar vi in andra filmen;)



Ha en fin dag!

2010-02-06 @ 08:00:16
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Cissi

Dags för mig att se den där filmen snart. Den och Mamma Mia har stått på väntelistan ett tag... Hoppas att du har en härlig helg. Kramar Cissi

2010-02-06 @ 09:31:59
URL: http://cissistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0