Mardrömsarg

Så förbannad.
Vad då, lugna ner mig.
Lugna ner mig. Jag tänker inte lugna ner mig. Jag är förbannad.
Ska jag sluta?
Får jag inte kasta saker.
Jag tänker kasta så mycket saker jag vill.

Går och hämtar tallrik på tallrik och kastar dem rakt in i väggen så flisorna flyger. Går mot hotfulla steg mot kylskåpet och tar fram äggfacket. En efter en flyger de iväg mot allt krossat porslin så det blandas till en sörja utan dess like.

Ge mig.
Du, jag städar gärna upp det själv.
Nu hamnar även glas och andra närliggande föremål i skärvornas hög.

Vad då, va?
Vad händer, men skit. Vilken dröm.
Mardröm.
Vad kan det ha varit som gjorde mig så arg?
Jösses.


Kommentarer
Postat av: catta

Ojdå, låter inget vidare!

2010-01-20 @ 20:24:13
Postat av: Åsa Kinnunen

Men Hallå där!!! inte undra på att smulan drömmer.... äpplet faller inte långt....

2010-01-21 @ 10:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0