VAB

Jaha, då vabbar man för första gången för i år. Stackars stackars liten Smula. Hög feber och kruppliknande hosta. Här ska ringas på doktorn så fort klockan slår åtta.

Helgen har annars förlyttit på med tvätt, god mat och goda vänner, tvätt och tvätt.

Att börja jobba har också gott bra, nu är man tillbaka och ibland känns det som om man aldrig varit borta. Man kommer fort in i det igen.
Lilleman sköter sig och trivs bra på förskolan och det känns väldigt bra. Nätterna har till och med blivit bättre för honom, så håll tummarna för att det håller i sig.

Ja det var väl lite uppdatering i korta ordalag.

Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Catta

Stackars Smulan! Har ni förresten vaccinerat gång nummer 2 än? är lite orolig för hur barnen ska reagera denna gången, men det blir nog ok. De ska vaccineras på fredag.

Vi får se hur vi gör på torsdag om nu Smulan är sjuk. Annars kan jag iallafall

2010-01-26 @ 10:27:14
Postat av: ilhana

Hej gumman, det var länge sen jag skrev till dig.

Hoppas det blir bra med Smulan.



Jag tänkte fråga om du inte kan göra lite reklam för min insamling till barnen på Haiti.



Du kan läsa mer om det på länken som jag skrivit istället för bloggadress.



Kram!

Postat av: Sussi

Hej!! Vet ärligt inte hur länge jag brukar ha kycklingen inne. Jag brukar skära i den och se om den ser bra ut. Men chansar på 20-30min.



Melvin har också haft jobbig hosta och feber. Gick till läkaren, men de sa att det var en vanlig förkylning. Tydligen skulle man inte ge barn slemlösande (!), visste jag inte. =P Men man skulle ge dem mycket vatten, helst mest hela tiden. För till slut så kräks dom upp det som irriterar.

Lycka till! Och hoppas att hon kryar på sig fort! =)

2010-01-26 @ 12:28:21
URL: http://karleksbarnen.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackars smulan! Hoppas hon blir bättre snart!

Här hemma har vi också lite sjukstuga.

Agaton hade en intensiv kräksjuka natten mellan sön-mån. Började kräkas kl 03 och fortsatte hela natten, sista spyan kom vid 10-tiden. Sen sov han ett par timmar innan lunch, gjorde 2 ordentliga lass i blöjjan och så var det bra... Dock är hans aptit fortfarande lite sisådär. inte ens kvällsvällingen slinker ner... Nu idag har även Markus fått skiten, så vi får väl se om jag med drabbas... hoppas verkligen inte, JAG HAR INTE TID ATT BLI SJUK NU! 2 examinationer på torsdag... :-(



kram på er!

2010-01-26 @ 19:26:30
URL: http://flowerlowa.blogg.se/
Postat av: unique

Vabbar? Ett ord jag aldrig hört.. Betyder?



Ja, hade de inte varit så söta hade inte jag stått ut i alla fall hahahaha

2010-01-26 @ 19:54:50
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Ida

VAB = Vård av sjukt barn, alltså man är hemma från jobbet, så du kommer snart bli varse om det också =)

2010-01-26 @ 22:19:09
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: DJ

Vad skönt att jobbet känns "som vanligt". Jag tycker också att det är så lätt att komma in i det igen. Som att man aldrig var borta. Sjukt jobbigt ibland och sjukt bra ibland :) Stackars lillan dock. Jag hoppas det blir bättre snart för henne!

2010-01-27 @ 05:59:59
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Stackars liten..

Hoppas hon piggar på sig fort och att Lilleman INTE smittas...

2010-01-27 @ 19:56:19
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Blondiie was here=)

Hoppas hon snart är bättre!!!!

2010-01-29 @ 08:57:06
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0