Ledig eftermiddag..

Åh så skönt, en ledig eftermiddag.. eller?

Först till frissan med Lilleman, som i och för sig skötte sig exemplariskt.
Färg i håret och klubba i handen.
Syster ej klippt men färg och klubba fick hon med så klart.

"Öppna nu, öppna nuuuuuuuuuuuu"
Nej, vänta lite, vi ska in i en affär först. (och ni borde vänta till på lördag, men den fajten tar jag inte idag)

Hämta dator på jobbet, som jag glömde..

In och ut ur bilar..

Hem igen.
"Får vi titta på barnkanalen"
Ja en liten stund (bara för att jag ska hinna göra undan disk m.m.)

Nu går vi ut! (annars får jag dåligt samvete...)
Suck och stön från barnen.
Vi spelar fotboll och leker med såpbubblor.
Vet inte vem som har roligast, mamma eller barn.

"Får jag leka med en kompis"
"Får jag leka med en kompis"
"Får jag leka med en kompis"
"Får jag leka med en kompis"
"Får jag leka med en kompis"
"Får jag leka med en kompis"

Klockan är för mycket, sen eftermiddag, snart kvällsmat, sen i säng för att orka upp i morgon.
Att säga detta till en 5 åring är som att be om ett utbrott.

Gaaaaaaaaa semester tider gör sig påmint.

JAG VILL ATT ALLA RUTINER SKA INFINNA SIG SNAAAAAAABT.
Och det nu!

Barnkanalen igen...
Ja ja..
Vad är väl en bal på slottet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0