Var tar motivationen vägen

Den finns där. Hela dagen.

Jag ska sätta på minst två tvättar.
Ta fram dammsugaren och köra minst två varv. Ett varv runt golven och ett runt alla fönsterkarmar.

Plocka undan alla leksaker.

Allt ska vara i ordning till lördag morgon!

Jag hinner precis hämta barnen då jag känner att njaaaa..
En tvätt i alla fall.
Dammsuga köket kan jag göra.

Leksaker?

Jag kommer hem.
Öppnar dörren.
Och där. Där händer något.

Jag släpper barnens alla jackor, tröjor och teckningar som jag lyckas skrapa ihop från hyllorna på förskolan rakt ner, ca 1 meter innan för dörren. Kliver över alla skor (Var kommer alla skor ifrån)

Lossas att jag inte ser högen av osorterad post och säger:

"Någon som vill ha glass?"

Jamen va f-n. Det är ju fredag :)

Motivationen övergår i någon sorts mysfaktor.
Jag vill ha fredagsmys.  





Kommentarer
Postat av: Ingela

Helt rätt inställning Ida!

2011-08-27 @ 20:25:48
Postat av: maja

GÖr du rätt i!

2011-08-28 @ 00:34:00
Postat av: Lii ~Mamma till William och Oliver~

Önskar att jag kunna göra sådär, bara släppa tanken.

Härligt!

2011-08-30 @ 09:30:40
URL: http://lii76.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0