Dagens blommor och barn..

Jag vet, vill också visa bild på köket, men eftersom jag har många vänner och syskon som läser denna blogg så vill jag vänta lite.. inte avslöja något än. Det är roligt att få färdigt köket först. Det är bara en liten renovering. Den stora köksrenoveringen får vänta några år, men det blir riktigt snyggt ändå. Lite färg, nytt kakel, bänkskivor och golv kan göra undervärk.

Dagens kvällsprojekt var en räddningsaktion för mina påsk och pingstliljor. Har ett antal som skulle ha manglats ner av grävmaskin om jag inte skulle tagit upp dem idag. I jakt på lökar och barn som bara ville ha samma spade, gräva på samma plats och göra allt för att reta varandra så blev det ett riktigt prov på tålamod, tålamod och lite tålamod. Men de kom upp tillslut.

Rätta mig om jag nu tänker fel, men är det inte möjligt att nu torka dem med blasten / bladen kvar. Torka dem i en kall källare, sätta ner dem till hösten för att de ska växa fint igen nästa vår?
Det är tanken i alla fall.
Går det så går det..


Kommentarer
Postat av: maja

Ojdå, förstår att det var tålamodskrävande=) Vet nte riktigt hur det är med såna lökar...pelargonior vet jag att man gör så med men. Annars kanske du kan trycka ner dom nåån annanstans och flytta dom senare?

2011-05-06 @ 06:56:18
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0