Växtvärk och ommöblering

Att nätterna skulle bli bättre när det gällde Lilleman får jag nog se mig i stjärnorna om. Nu är tändernas tid förbi men sover han för det? Tyvärr.
Nu är han om än mer ängslig och kan inte ligga still. Vaknar och kan inte somna om fast han verkligen försöker.
Inatt förstod vi varför.
Växtvärk.
Han tog ut nappen och sa med gråten i halsan: Mamma, ont i benen.
En halvtimme senare med alvedon i kroppen sov han gott fram till kl 06 då vi skulle gå upp.
Så nu håller jag tummarna för att det inte blir värre än så.

Kan inte så mycket om växtvärk, kan ni?

Annars rör vi runt i grytorna hemma, köket tar form, lite slipning och målning kvar. Sen fick barnens rum en liten ommöblering vilket ungarna tyckte var jätte kul. Helt plötsligt leker de som aldrig förr och framför allt, de leker i rummet.

Ska nog ta och möblera om lite oftare :)


Kommentarer
Postat av: maja

Ajdå, växtvärk är inte å leka med. Gör ju riktigt ont! Men jag saknar bidler hörrudu;) ja inte på när lilleman har ont utan på grejandet i huset;)

2011-05-24 @ 20:12:21
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Jenny G

Kan inte så mycket om växtvärk desto mer om lärmiljöer och omöblering. Tar det imorgon !

2011-05-24 @ 20:39:44
Postat av: Ingela

Stackars Lilleman.... Massera, dra och sträck ut benen på honom. Värme är också bra men hur lätt är

det att få en tvååring att ligga still med nåt på eller runt benen? Annars är ju alvedon det enda alternativet om inget annat hjälper....

2011-05-24 @ 22:15:09
Postat av: Camilla

Jag hade växtvärk som barn. Det gör ont.

Det värsta är att jag har samma smärta idag.(i bland)

En spåkärring sa till mig att det var känningar av väderomslag.

Och vet du..jag har kollat och det stämmer.

Värktablett och värme. Det är det enda som hjälper.

Låt hans ben vara mellan dina ben. DET är den bästa botemedlet.

Hoppas att det fungerar. Det fungerar då på mig.

Kram på dig!

2011-05-25 @ 08:48:44
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Åsa NK

Om han går med på det så är en varm riskudde ett bra botemedel, du sydde ju en sån käck hemma hos mamma kram

2011-05-25 @ 09:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0