Host host.. och snart advent..

Vi tog en dag ledigt idag.
Planeringsdag på förskolan.

Lilleman har hostat mycket det senaste. Idag är han hes och hostan har gått över i krupp-liknande host väsningar. Nu har jag ringt och fått tid hos doktorn.
Men ungen är ju pigg.
Men han ska ändå inte behöva ha hosta mer nu. Han har hostat klart och behöver sova på nätterna.

Ja vi får väl se vad läkaren säger.

Det är snart eller det är mitten av november nu. Snart december. Snart första advent.
Ska man göra en adventskalender i år till ungarna?
2 gånger 24 paket?

Hmm..

Funderar på att köpa en leksak eller duplo eller lego eller något med 24 delar. Slå in alla delar för sig och sen får de bygga ihop eller leka med det under tidens gång. Sista luckan, den 24:de ska vara den sista och bästa saken.

Känns bra, då gäller det bara att hitta den "saken"


Kommentarer
Postat av: Ingela

Usch... den där krupp-hostan är inte kul:( Det ligger nog i släkten tyvärr, kommer ihåg när tjejerna var små och vi fick öppna och släppa in kalluft så dom kunde andas!

2011-11-14 @ 19:24:20
Postat av: Jenny G

Usch och fy för hosta och snuva säger jag. Nu får det vara över. Våra barn får paket varannan dag och det fungerar utmärkt. En ide om du inte hittar den perfekta saken. Duplo och pussel är ju annars ideér. Men jag är helt säker på atrt du löser det på ett påhittigt sätt.

2011-11-14 @ 19:58:02
Postat av: maja

Usch för hosta, den härjar även här:( Bra ide med kalendern där de får bygga på efter hand! När mina två äldsta var små var jag flitig och kom på häromdan att minstingen ALDRIG fått nån. Bu för mig, ska genast skärpa mig. Detta år ska det bli en. Orättvisa mamman:(

2011-11-15 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0