Och så springer vi lite till..

Yoga inställt.
Sprang en liten runda istället.

Ut med er! Det är så skönt och gör så mycket gott. Jag känner mig som en ny människa.

Frisk luft, bättre sömn, piggare och mindre huvudvärk.

Och där sprang jag. Först tror jag att jag ska ramla ihop och inte klara en meter till men efter några meter till så kommer andningen igång och jag faller in i en rytm.
Jag springer.
Springer och springer.

Känner mig trött, men forstätter. Måste utmana mig lite varje gång.
Ser några som är ute och går.
Kommer ikapp till slut. Vill sluta och börja gå men kan inte eftersom de nu har hört mig. Jag kan ju liksom inte stanna bakom dem och börja gå.
Nej, jag fortsätter.
Kommer liksom inte förbi, de GÅR lika fort som jag springer.
Börjar öka.
Öka, öka, öka.
Är förbi och fortsätter.  

Nu börjar jag bli riktigt trött. Kommer till en backe. Har tappat tempo.
Nu springer jag på stället känns det som. Kan inte börja gå nu, bilar åker förbi hela tiden. Har någon sorts tvångstanke att jag kan inte sluta springa så länge någon bil finns framför eller bakom mig.. Bara en lyktstolpe till. Eller till nästa brevlåda.
Sista backen.
Pust.. bara lite till.. pust och stånk.. lite till.. bara till nästa lykt (pust) stolpe.
Och där, 1 meter innan.
Nu går jag. Nästan hemma.

Hej och hå, känner mig ändå lite stolt. Har sprungit i hela.. eh.. 20 minuter.
Eller ja, joggat i alla fall.
Nej, det får blir lite rutin på det här. Får jobba upp lite kondition nu i höst.

Tack Vickan för all hjälp och sällskap!


Kommentarer
Postat av: Åsa Kinnunen

Åh så härligt det låter, du är verkligen duktig

har du provat Zumban i Falkenberg än då, det är så kul jag är helt såld som du vet

kram

2011-09-21 @ 09:18:23
Postat av: Ida

Ja det måste jag prova snart, jag lovar!

2011-09-21 @ 09:47:57
Postat av: Vickan

de är ingenting att tacka för, älskar att vara med mina godingar..

2011-09-21 @ 14:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0