Då var det dags igen..

Vet inte om jag skrev om vårat hemska sockerberoende för ett tag sen. Vi gjorde ett krafttag mot allt socker och förändrade allt intag, bytte till och med ut potatis, ris och pasta. Målet var inte att gå ner i vikt utan bli av med sockerberoendet. Resultatet var slående.
Min dagliga huvudvärk försvann, jag halverade mina migränanfall och jag sov mycket bättre. Då ska jag tillägga att jag slutade med kaffe också.

Nämnde jag att jag även blev piggare.

Sen efter några veckor så tog vi in lite potatis och ris igen. Men med måtta.
Allt gick bra tills jag blev gravid.. Och sen blev det jul och det blev kalas och sen blev det påsk.
Ja ni fattar.
Allt som vi slutade med är åter hemma i skåpen.
Men inte bara det, utan även huvudvärken.

Nu är påsken över och vi har bestämt oss!

Så igår rensade jag ut skåp och kylskåp, passade på när jag var riktigt mätt. Tänk att det är så mycket lättare då.

Så ikväll gick starten!
Känner mig motiverad till tusen och det kan nog behövas. Allt är lätt de första dagarna innan abstinensen gör sig påmind. Låter kanske sjukt men socker har en förmåga att förgifta mig.

Nej, nu gäller det. Fick även inspiration till att laga lite mat igen. Nog för att vi alltid lagar mat men jag tyckte det var roligt!

Här kommer min egna rotfruktsgratäng med timjan, pannbiff och sallad.

Skär morötter, kålrot, palsternacka, vitlök och lite potatis. Salta och peppra. Häll över grädde och mjölk. Klipp i lite färsk timjan och in i ugnen!
Enklare än så blir det inte.

Låt smaka med pannbiff och grönsallad :)


Kommentarer
Postat av: Ingela Mobjer

Helt fantastiskt vad kosten har betydelse, mer än man tror ! Gäller bara att komma på vad och hur man ska äta som passar just för dig ! Du kan väl dela med dig av dina erfarenheter till Evelina ! ( Om du inte redan gjort det ...)

2012-04-13 @ 08:39:30
Postat av: Ida

Jag och Evelina har faktiskt pratat mycket om socker och huvudvärk :) kram!

2012-04-13 @ 10:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0