Camping med all sin charm..

Jo det här med att campa är en grej för sig.

Vi var iväg med goda vänner och hade en jätte mysig helg i Mölle. Vi hade verkligen tur med vädret, så poolen på området var väl utnyttjat. Skönt att slippa all sand för omväxlingsskull.

Men det är med att campa vet jag inte om det är min grej haha. Alltså det var jätte lyckat. Men jag kan inte packa. Vet inte hur många grejer som jag rabblade upp i bilen dit som jag hade glömt. Det var bara att skicka sms till de som inte åkt och hoppas på att de kunde rädda mig. Men att ta med välling men inte vällingflaska.. ja det vet jag inte riktigt hur det gick till. Men det mesta löste sig ändå som tur är.

Vi hade också med en mindre musikanläggning i hopp om att skapa lite stadskänsla och spela musik på kvällarna men det var också en liiiten liiten detalj som saknades. Nätverk. Jo vi var så långt ifrån allt nätverk som fanns, så långt att telefonerna valde det danska nätet istället. Men var är väl en bal på slottet hehe.

Det blev som sagt lyckat ändå, vi grillade och badade. Åkte på utflykter och åt massa glass och god mat. Ungarna lekte och hoppade studsmatta så det visslade om det. Den studsmattan låg inne i en jätte sandlåda. Ni kan tänka er så de såg ut efter en stund där. Nyduschade barn hade vi i ca 1 min innan de var lika härligt lortiga igen. Men det är väl så det ska vara när man är på camping, mycket lek och sen lite sand mellan tårna :)

Lilltjejen följde med och var nöjd och glad. Så härligt att hon mår så bra som hon gör. Visst kan hon skrika lite men är det inte blöja så är det mat och är det inte det så är hon trött och det mesta går att göra något åt som tur är.

 

Nu har vi nattat alla barn och packat skolväskan till Smulan.

Tänk, första skoldagen väntar. Så spännande!

 


Kommentarer
Postat av: Jenny G

Du har verkligen lyckats fånga vår semestertripp i en liten berättelse. Jag tror vi håller oss till stuga och hotell, tält lämnar vi till andra. Tänk imorgon är det en stor dag för våra små. Kram

2012-08-14 @ 22:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0