Sänggavel och ?

Vi har köpt en sänggavel.
Tapeten bakom sängen är vi inte nöjda med och den slits utan en sängram.

Våran lösning är en ny sänggavel som är inköpt.
Men innan den ska upp vill vi förandra lite.

Dels för att vi inte är färdiga med sovrummet, det tycks aldrig bli färdigt. Kanske för att vi inte blev nöjda med fondväggen.
Det har länge varit en energitjuv.
Måste göra om sovrummet.

Så nu är vi där. Vi har en sänggavel men den får inte sättas upp förrän vi vet vad vi vill göra mer. Vi behöver hitta en ny tapet. Det är steg 1.
Men det var hemskt vad svårt det var att välja..
Googlar sovrummstapeter så jag börjar bli gråhårig men blir inte så mycket klokare.

Hittar massa sovrum som jag vill ha men det är färdiga sovrum. Hela kittet liksom.

Vad sägs om:

Eller:

Kanske så här:

(Alla bilder är googlade)

Jag vill köpa hela rummet. Allt, färdigt och klart.
Men inget passar vårat sovrum. Det är inte utformat som ett sovrum.
Ja ja..
Ser framför mig hur fondväggen ska se ut men jag hittar den inte............
Att besöka en butik har vi gjort. Problemet där är att det finns för mycket. Svårt att välja bland allt. Speciellt när man har två små underbara kids som älskar att vara i tapetaffärer :)
Jag har inget tålamod heller.
Välja tapet krävs så mycket tålamod.
Inget vanligt tålamod.
Extra-mycket-köpa-tapet-tålamod.
Det har inte jag.
Har ni?




Kommentarer
Postat av: Ingela Mobjer

Vilka läckra sovrum! Problemet är ju inte bara tapeten... Det för ju så mycket med sig : nya gardiner, nya sängkläder, kuddar osv ! Egentligen skulle man ju bara kopiera rakt av när man ser en bild sådär, det vore kanske enklast ! Då vet man ju vad man letar efter ute i butikerna :)

2012-02-22 @ 19:08:22
Postat av: Jonna

Haha, ja jag vet. Det är inte lätt att shoppa loss med barn i en tapetaffär. Oftast är det så tyst så det liksom märks om man är där med barn.

Lycka till med att hitta en tapet!

2012-02-23 @ 07:54:38
Postat av: Suss

Haha, du skulle se vårat sovrum... har plats för sängen, inge mer... suck! :P

2012-02-25 @ 20:21:45
URL: http://karleksbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0