Näring, näring, näring..

Och vem behöver inte det lite då och då.

En som behöver näring varannan gång man vattnar är orkidén. Det har jag lärt mig idag.
Jag och lilltjejen var nämligen på en föreläsning om just orkidéer ikväll. Jätte intressant och mycket information på en gång.
Men det viktigaste som jag tar med mig hem ikväll är just att ge dem näring. Det är näring som är grejen och något som jag aldrig gett mina. Varför vet jag inte, det har bara inte blivit så. (inte så konstigt att mina inte blommar om längre, bara massa gröna blad)
Sen självklart är det viktigt att inte vattna för ofta och plantera om dem när det behövs eller varje år beroende på vilken sort man har så klart.

Fick med mig en ny sort som jag inte har så det ska bli lite spännande och se om jag kan få denna att överleva och kanske blomma om igen framöver.
Sen ska det bli väldigt intressant och se vad som händer nu när alla mina orkidéer kommer att börja få näring. Jag har undrat lite över varför de blommade varje år till mer sällan och till att inte blomma alls.. Detta kanske är självklart för er, men jag och näring har precis lärt känna varandra :)


Kommentarer
Postat av: Ingela Mobjer

Du kommer att få skära dig fram genom en djungel av blommor om ett litet tag ! Dina växter kommer att göra glädjeskutt av all näring du ger dom :)

2012-10-04 @ 08:55:40
Postat av: maja

Oj, tur inte mina orkideervar med och hörde detta! Dom får vatten...i bästa fall hihi. Men dom blommar som aldrig förr fniss

2012-10-04 @ 21:02:15
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0