Höjden av trötthet

Del 1

Eftermiddag.
Alla barn i bilen.
Ska storhandla pga av erbjudande på storpack med kyckling och ja, det behövs alltid storhandlas..

Väl framme, alla barn ut. Hämtar kundvagn, placerar två av barnen i kundvagnen, en bredvid och går mot ingången.
Något fattas.
En handväska. En handväska med plånbok i.
Plocka ut barn. I med barn i bilen igen, hem och hämta väskan..

Det är här något händer.
Jag känner helt plötsligt hur en bomb är nära att explodera inuti mig.
Trötthet.
Jag är så trött så jag vill gråta.
&€$^#}{<$* % - plånbok.
Men jag kan inte nu. Alla barn i bilen, måste handla.
Biter ihop.

Tillbaka och återupprepar samma procedur men nu kommer vi i alla fall in i butiken och får handlat. Massor.
Bara kycklingen kvar. Får nog bli två storpack, det går åt.
Slut.
SLUT.
Kycklingen är slut.
Ja men.. Här vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.
-Skit i kycklingen!
-Jo-men-det-var-pga-den-jag-är-här!!

Förstår ni?
Förmodligen inte.

Jag går vidare och känner mig nöjd med att ha storhandlat med tre barn.
(Som tur är)
Men det är nära, nära att jag bryter ihop av att kycklingen är slut.

Inget handlar om kyckling.
Utan tyst ber jag för mig själv att nästa natt innehållet några fler sovtimmar än de sista, låt se.. 7x365 det blir...
Det blir..
Nej jag orkar inte räkna.
Men jag har storhandlat :)

Å lilltjen går snart :)
Sover säkert också hela nätter snart.. Om si så där.. få se nu.. 730 nätter, om hon följer sina syskons fotspår.

;)




Kommentarer
Postat av: Louise

Hej gumman! Du är så himla duktig och stark, det är ok att bryta ihop ibland! :) Kram!!

2013-05-30 @ 08:18:44
Postat av: Syster Åsa

Styrkekramar skickar jag i massor!!! skön bild på lilleman

2013-05-30 @ 09:35:06
Postat av: Ingela Mobjer

Ibland är det lätt att hålla sig för skratt .... Gör som Fille : på med solbrillorna och dyk ner i solstolen :) In med övriga familjen på studsmattan ! Zzzzzz.....

2013-05-30 @ 10:02:22
Postat av: Syrran Malin

Ler när jag läser det men känner din frustration.... Kram

2013-05-30 @ 23:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0