Mmmm Choklad och Mmmm Mumin


Jo då, en egenkomponerad efterrätt med inspiration från en kokbok blev denna himmelska bakelse till. I kokboken skulle bla fyra ägg och fyra äggulor användas, lite för många ägg för min del.. och vem har hemma agavesirap och majsenamjöl.. inte jag i alla fall, så nytt recept kokades ihop och vips.. Jo lite tur måste man ha ibland. Detta är faktiskt första gången jag har lyckats med ett helt eget recept.

Måste även berätta om vem jag och Smulan träffade i helgen. Självaste Mumintrollet. Smulan lyste och ville vinka hela tiden, tillslut vågade hon sig fram och jag fick en liten bild i mobilen. Man har ju liksom inte kameran med till mataffären direkt så håll till godo med denna lilla bild.



Eh.. och just det, vill ni ha recept?


Kommentarer
Postat av: Jenny G

Ser fram emot att testa denna efterrätt !!!!!!

2009-10-25 @ 21:27:28
Postat av: Vickan

Jag kommer i veckan och ser fram emot efterrätten;)

2009-10-25 @ 21:28:20
Postat av: Pernilla

Ja GISSA !!!

Inte för att jag kommer att klara ut det..

Bättre ide..

Du skickar hit en till mig !

2009-10-25 @ 22:06:24
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Ingela

Oj, vad den såg smarrig ut! Det värsta var att jag gick upp två kilo bara genom att titta på den....

2009-10-26 @ 09:57:03
Postat av: Syrran Malin

Å jag fick smaka den i helgen, den var så härligt kladdig och god! det bara smälter i munnen. Tack syster.

2009-10-26 @ 10:39:21
Postat av: Antons Mamma

Fyyyy dig Ida, sådant här får man faktiskt inte lägga ut bilder på!!!!!!!!!!!!!! jag kommer ihåg dina goda sega choklad muffinsar!! mmmmmmm.

2009-10-26 @ 13:36:15
Postat av: Hilda

MMMmm va gott det ser ut nu blir man jätte sugen på lite kaka ;D ♥

2009-10-26 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0