Jag har blivit brödtokig

Jag fick en surdeg av min bror, den har jag vårdat.
Nu har jag blivit helt fast. Här bakas det bröd nästan varje dag.



Men det är så härlig känsla när man lyckats.. och då fick jag lära mig den hårda vägen.. oj oj oj vad bröden såg ut i början. Men sen på något sätt lärde jag känna min lilla kultur som det heter. Nu matas den varje helg och bröd skapas hela tiden.

 

Provade även att göra lite frukostbröd, degen skulle jäsa under natten sen bakas ut på morgonen.
Mycket gott!
All inspiration och tips har jag fått från den här bloggen: Pain de martin

Kommentarer
Postat av: Ingela

Som sagt... varför jobbar du på kontor när du skulle kunna försörja dig på annat?? Du e fantastiskt duktig !!

2010-10-29 @ 16:42:33
Postat av: Lii ~Williams mamma~

Åh, det där såg riktigt gott ut!!!

2010-11-01 @ 07:44:54
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0