Jobb - Märkligt - Sagostund

Dagen.

Jag stack iväg tidigt för att åka på ett prognosmöte. Har jobbat med det lite fast jag har varit mammaledig.
Väl hemma hämtade jag in alla barn, åkte till stan.
Vi åt lunch för att sen mötas upp med vänner till Biblioteket för sagostund.

Då när vi väntar på sällskap måste jag bara gå. Jag måste få tag i en toalett.
Ja, Pressbyrån.
Går in in glasburen eller väntrummet till bussarna på baksidan och stannar vagnen.

Där inne sitter en gammal gubbe på en rollator. En långhårig 35 årig kille står vid sidan och lutar sig mot glaset samt en lite äldre herre, kanske runt 50 står också där inne. Alla tre ser bra ut.
Min första tanke kring dessa herrar var att de stod och väntade på bussen. Var och en för sig. Ingen kände varandra.

Jag: "Smulan, här finns en toalett, ska bara kolla om jag har en femma"

35 åringen: "Det går inte, den funkar inte"

Den gamla gubben: "Nej, den har inte funkat på länge"

35 åringen: "Vänta lite, jag får den där" säger han och pekar mot den gamla gubben som sitter på rollatorn.
Han får en rödfärgad skruvmejsel av något slag.
Gör ett knirkande i toalettdörren som han sen håller upp mot mig och säger "Varsågod"

Den gamla gubben: "Vi kan vakta åt dig"

Jag går förstummad förbi dem och in på toaletten med vagn och alla barn och får fram ett "Tack, det var snällt"

Jag gör det jag ska göra, går sen ut och tackar igen och fundera för mig själv vad som hände där inne egentligen.
Kände de varann?
Var det vanligt att de öppnade toaletten för varann?
Hur ofta har de använt den där röda mejseln...
Brukar de vara där inne..

Funderar fortfarande på vad som hände.
Nej, jag vet inte, och vill inte veta.

Sen går vi till biblioteket för sagostund.

0-49eae0b4194d31701b03c858732cfbc8.png

Filip vill också läsa lite.


Nu ska jag på Sekreterarträff.


Kommentarer
Postat av: Niffe

Tack, va gulligt av dig :) Men nej, jag har precis legat med feber i en vecka så jag tänker INTE vara sjuk längre haha.

Märklig upplevelse på toan hihi :)

2009-11-17 @ 18:12:25
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åhhh du har träffat de kända toalett vakterna.. Det dyker upp när du minst anar det ler

Det låter helt otroligt..

Du tror inte att det var tomten ???

2009-11-17 @ 18:41:57
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Ingela

Jag som jobbar tvärs över gatan vet att dom "bor" där vid denna årstiden,andra halvan av året "bor" dom på bänkarna utanför.... Dom har nog aldrig nånsin sett tre så söta personer gå in på "deras" toa nån gång!Ni förgyllde deras dag!

2009-11-17 @ 19:21:45
Postat av: ilhana

Usch, har du också börjat jobba nu? Jag tyckte det var jättejobbigt att börja jobba igen. Vill vara hemma mera! =)

2009-11-17 @ 20:13:01
URL: http://ilhana.blogg.se/
Postat av: DJ

Hahaha! Klockrent! underbart att läsa en morgon som denna!

2009-11-18 @ 06:24:07
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0