Jaha, "nu" är det ok

Det har varit så gnälligt.
Hela dagen.
Inget har varit som det brukar vara. Ingen bra sovtid, ingen bra matrutin. Inget stämde.
Och så gnäll.
Lite mera gnäll. Vill bli buren.

Jag vill äta. Får inte. Bara gnäll. Vill sitta i mitt knä och se vad jag äter?
Vill bara ha samma.

Jag vill städa och röja lite. Måste ta disken.
Mera gnäll, jätte mycket gnäll. Det är helt omöjligt att diska.

Tillslut står jag och gör pannbiffar med Lilleman ståendes vid mina byxben i ett himla gnällande. Men herregud. Jag måste göra kvällsmat.
Han drar och sliter. Försöker få all uppmärksamhet. Tillslut gråter han.
Men jösses. Smulan är hungrig.

Jag ger upp, han får mat, fast han inte ska ha det än. Han har fått mat hela dagen.

Sen händer det något.
Han blir glad.

Nu är han nöjd. Kryper omkring och leker själv. Hittar leksak på leksak och rorar sig själv. Leker med Smulan. Smulan busar, han skrattar. Kryper iväg, bort till lekrummet... och stannar där.
Jaha, det var så dags.

Eh.. så nu ska jag alltså städa och ta disken.

Men nu känner jag inte för det. Är det någon som tänkt på det?
Nej, tänkte väl det.


Nu kan jag tänka mig att sätta mig i soffan och mysa lite.
Ingen vill.





Kommentarer
Postat av: DJ

Ah, det är för att det är tisdag :p Varje dag i veckan är lite jobbig fast på olika sätt. Dessutom är jag glad för att du också är "miljöförstörare (dvs bilälskare)". Jag vill bara vara självisk :)



Förresten står det på min blogg att du uppdaterade din blogg senast för 6 dagar sen. Nu undrar jag vem som smygskriver på din blogg om det inte är du? :P trollen kanske? tandtrollen? :P din gamla tandläkare? :p

2009-11-10 @ 20:15:46
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag vet, det är jätte konstigt, var jag än tittar så är det fel, jag har sett det på flera bloggar att min blogg uppdaterades för flera dagar sen. Men det är jag här =)

Tror jag...

Eller..

2009-11-10 @ 20:28:54
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Jenny G

Känner igen det där, vi saknade er på sagostunden. Men har förstått att du hade mycket annat att fixa med. Blir det Vara ? eller kan vi ses i veckan ?

2009-11-10 @ 21:52:02
Postat av: Ida

Oj, ja, jag glömde helt av sagostunden idag.. ja ja, det var fullt upp här ändå. Min tandvärk har varit rätt jobbig.. men det har börjat lätta lite nu. Det blir Vara, men vi hörs! Kram!

2009-11-10 @ 21:59:44
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tillväxtfas?!

2009-11-10 @ 22:39:30
Postat av: Sofie

Jag känner verkligen igen det fast på ett annat sätt efter somWilliam är yngre men bra beslut med att vänta med städning och ta det lugnt en stund, ha en bra dag idag :D kram

2009-11-11 @ 06:49:54
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men visst är det lustigt! Fattar inte alls. Barn kan vända på en femöring, både till skratt eller tårar. Gissar att det är så det ska vara...

2009-11-11 @ 08:03:06
URL: http://minlillabubbla.webblogg.se/
Postat av: Ingela

Jag vet varför han var så gnällig, jag har kommit på det....Han saknade Vickan så väldigt mycket! Sen kom han på att han ska få träffa henne i Vara snart och då blev han glad igen !

2009-11-11 @ 10:02:19
Postat av: Ida

Ja Ingela, jag tror faktiskt du har rätt, eller så var det mitt humör som ändrades då JAG fick veta att vi skulle få träffa henne ;)

2009-11-11 @ 10:23:46
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0