Och vad var det bra för

Igår gjorde jag något jag aldrig gör annars. Dels har det varit omöjligt pga av trötthet. Men eftersom Lilleman har lite bytt trenden och börjat sova mer på nätterna, tänkte jag, varför inte.

Jag skulle se färdig nio filmen, Djävulen bär Prada, eller vad den nu hette. Vanligtvis orkar jag knappt se till kl tio utan har gett upp och gått och lagt mig. Men igår fick jag för mig att jag skulle se färdigt.

Sagt och gjort, (och ja en liten del av mig ville vara uppe då jag har fastnat i ett stickprojekt) Men det är en annan historia som kanske blir berättad senare.

Filmen var slut halv tolv. HALV TOLV.
Kl stod på halv tolv, kunde inte sluta stirra på klockan. Började få ångest. Hjärtat klappade för fullt och huvudet värkte. Hur skulle jag kunna sova nu.
Filmen var ju inte så bra. Varför skulle jag sitta upp för.
Vad skulle det vara bra för.

Idag känner jag fortfarande av ångesten över att titta på kl halv tolv. Många timmars sömn gick förlorade.
Nej, jag är inte redo för nio film än...


Kommentarer
Postat av: Jenny G

Ibland måste man testa. Vi tog förnuftet till fånga och släckte lampan 10, men ibland vill man göra något annat än att sova på kvällen.

2009-11-02 @ 11:06:05
Postat av: ilhana

Jag har problem med att lägga mig i tid, lägger mig väldigt ofta efter midnatt och glor på tv på rummet tills jag somnar, igår somnade jag nästan men så kom min man in och började prata sen låg han och snarkade och jag kunde inte somna om... inte nog på det så vaknade Lamija så tidigt och ville kolla på tecknade att jag höll på och bli galen... 7,45 ringde klockan och då var det dags och gå upp =/ trött som sören var jag i alla fall...



Sov lilleman hela natten inatt?

2009-11-02 @ 21:32:26
URL: http://ilhana.blogg.se/
Postat av: ilhana

Förresten, tack! Vi hade denna fondvägg i vår förra lägenhet med men det var mycket snyggare där då det var högt i tak... Nu ska vi måla väggarna i vitt, alltså de gröna inte fondväggen... det öppnar mer tror jag =)

2009-11-02 @ 21:34:19
URL: http://ilhana.blogg.se/
Postat av: Ida

Om lilleman sover hela natten, njaaa inte riktigt, men han vaknar inte en gång i timmen som han gjort sen han föddes... jag vet, det låter helt sjukt, men så har det varit.

Men nu har han börjat sova tre till fyra timmar i streck så det är helt underbart.

2009-11-02 @ 22:02:44
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hihihi, känner igen mig. Spelar alltid in slutet av filmen och tror att jag ska hinna se det en annan gång... Fastnade framför "På smällen" som gick samtidigt som "Djävulen bär Prada". Men har som sagt spelat in slutet, men inte sett det än. :)



Hoppas att du får en bra onsdag! Kramar Cissi

2009-11-03 @ 21:06:35
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: DJ

Jag är ny på denna bloggen. Hittade den via en annan sida. Jättekul! Jag har så svårt att vara uppe senare än klockan 22.00...tänk om min lilltjej faktiskt vaknar mitt inatten och vill ha mig (har hänt ungefär en gång sedan i början på maj, och vad gör en natt...när gubben kan gå upp:P)...och film efter det...tack och godnatt. Ågren står och knackar redan vid 21.55...hörru, ska du inte sova nu?

2009-11-03 @ 21:25:23
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag önskar vi också kunde spela in... men vi är lite efter i utvecklingen så att säga..



DJ, du är välkommen!

Och jag håller med, kl får inte bli 22.01.. =)

2009-11-03 @ 21:46:21
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0