Det kom ett brev i inbox

En jobbarkompis från förr hade en fråga.
".. inget kul att berätta?"

Mitt svar:

"Hahahaha till låt mig små le, du frågar en trött tvåbarnsmamma om hon har något kul att berätta... Hahaha, nu ligger jag och asgarvar på golvet. Vrider mig i plågor av skratt. Det här var det roligaste idag, kommer förmodligen blogga om det.
Nej, skämt och sido, vad vill du veta?, att min minsta son inte sover på nätterna, eller att min 3 åring säger att det inte passar att leka med mig, det är bara mormor som gäller.. och mormor har åkte hem, måste till förskolan och det är en halvtimme kvar.
Vet du hur lång en halvtimme kan vara för en treåring? Nej, tänkte väl det.
Eh.. nej, men du, jag kommer inte på något.
Återkommer.."

Ja det är tragiskt. Jag kom verkligen inte på något att berätta.
Men jag klagar inte.
Jag är lycklig. Mina små monster ungar är det bästa som hänt mig.
Det är en härlig känsla.

Men inget att förtälja.
Tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fattar du hur bra du är på att skriva, man får sig små leende på läpparna och känner igen sig lite själv.

Ha det bra.

2009-10-13 @ 13:20:27
Postat av: En annan Jenny

Känner igen mig. Här är det inte ens någon förskola då 2,5-åringen är småfebrig. Har lyckats pricka in en liten fridfull stund nu när även åttamånaderskillen sover. Håll tummarna för att den varar mer än fem sekunder....man behöver faktiskt få chans att hämta lite kraft ibland om man ska vara en rolig mamma.

2009-10-13 @ 14:00:08
Postat av: Ida

Men åh vad glad jag blir =) Tack för era goa kommentarer!



Och "en annan Jenny" Hoppas du hinner få lite vila..

2009-10-13 @ 15:27:23
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: maja

Haha jag fattar precis, även om jag inte har en bebis längre. Men det är ju så att vara mamma ibland, hiner inte tänka tankarna klart innan man blir avbruten, hur ska man då ha nåt att säga?;)

Snyggt färgförslag förresten, ska nog ta en stuga av varje. Kan inte välja på ditt eller Pernillas skitsnygga förslag,-)(jaa snyggt, eller...nä)

2009-10-13 @ 23:21:04
URL: http://hosmaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0