Smulan sätter ner foten

Jo man undar ibland hur mycket det snackas..

En morgon:

Jahopp, var är min mobil, jag måste ha den.

"Smulan, har du sett min mobil?" Ibland kan man har tur..

"Nej, det har jag inte"

Men åhhhh var är den, och jag som satte den på ljudlös. Bra, så himla bra.

"Tyst nu så jag hör om den vibbrerar" förskör jag förklara för barnen som gör allt annat än att vara tysta.

Nu börjar jag bli irriterad och känner panik, måste hitta den. 
Nej, jag får sätta barnen i bilen tänker jag och nu börjar stämningen bli ganska irriterad. Jag var trött och stressad och ville ha med min mobil. Skulle ordna med så mycket den dagen och det var inskolning för Lilleman och allt möjligt där till.

Sakt och gjort. Barnen i bilen, in och försöka lyssna efter mobilen. Inget resultat. Tillbaka till bilen och iväg.
Smulan frågar försiktigt "Mamma, hittade du den"

"Nej, jag gjorde inte det, vi struntar i den"

Ankomst till förskola utan problem. Jag sätter mig när i deras hall och börjar klä av Lillemans kläder då jag hör hur Smulan berättar ALLT om denna morgon. Om hur mamma är lite irriterad över sin mobiltelefon som hon inte hittade.

Jag försöker låssas som ingenting då Smulan går mot mig och tittar mig rakt i ögonen och höjer handen, slår med den för att riktigt poängtera det hon tänker säga och utbrister allvarligt:
"Men MAMMA, det är för att du har stökigt, du måste städa!"

Jag blir helt paff. Fröken försöker skratta lite och jag försöker säga något klokt men misslyckas.
Eh.. vad då, jag har väl aldrig sagt så till henne.. neeeeej.

Tänk vad de funderar och snappar upp. Jag vill inte ens tänka på allt som dessa förskolelärare får höra =)



Men till en lite roligare sak som hon sa idag vid middagsbordet. Hon är precis ätit upp sin kvällsmat då hon frågar om Lilleman har ätit upp sin. Nej, det har han inte och hon vill äta upp hans också.
Ja, det får du säger jag men jag kan värma den först, den har nog blivit kall.

"Nej, det behövs inte, säger hon, jag kan äta den kall, det går bra"

Ok... det är ris och pannbiff, jag menar, vem vill äta kallt ris, ja ja, och ibland får man böna och be för att maten ska ätas upp.



Uppdatering: Jo, mobilen hittades senare under dagen...

Kommentarer
Postat av: Jenny G

Tänk vilket udnerbart jobb man har, du skulle bara veta allt vi får veta:)

Hon har lärt sig av sin kompis som allid äter kall mat för de tar sån tid att äta upp Förstår inte att det kan smaka.

Hittade du mobilen ??

2010-01-19 @ 20:54:14
Postat av: Lii

Hahaha... Barn är UNDERBARA!!!

Jag jobbar på förskola och har hört ett och annat roligt som barnen sagt, men man får ju ta det med en nypa salt...



Har du lyckats hitta mobilen?

2010-01-19 @ 22:00:29
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Syrran M

Jag bara ler.... ps hittade du mobilen???

2010-01-19 @ 22:06:10
Postat av: unique

men åh, så söt hon är. fast lite elakt att skvallra till fröken hihihi



har ni funderat på ett syskon till?

2010-01-20 @ 01:00:43
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: DJ

Helt underbart :) När jag jobbade på en förskola fick jag höra att en pojke kommentera saften. Det såg ut som det vin pappa drack på fredagar. Men inte om han skulle köra. Det fick man minsann inte :)

2010-01-20 @ 06:08:41
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Maja

Haha ja man får höra massor! Jag fick berättat om mamman och pappan som hade "pruttävling"=)

2010-01-20 @ 10:35:04
Postat av: sofie

hahaha vilken sötnos :D kram

2010-01-20 @ 10:44:29
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hahaha! Ja du, vad berättar de inte för sina fröknar... Hoppas att du får en mysig kväll. Kramar Cissi

2010-01-20 @ 20:01:03
URL: http://cissistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0