Mot Påsk

Nu går veckan fort, redan onsdag kväll.

Till påsk drar vi uppåt landet som vanligt mot släkt och stor påskbrasa. Ska bli riktigt mysigt att träffa alla.

Smulan har påskpyntat högt och lågt på förskolan och är väldigt stolt. Jag med. Förstår inte det där, men allt hon gör, gör mig stolt =)
Hon skapar själv och har tålamod (för det mesta) Så lite egenskapar har man kanske överfört..
Fast tålamod, har jag det? Jaja.

Idag frågade hon om var vattnet tar vägen som påskriset suger upp ifrån vasen.
Är det i påskrisets magar?
Ja sa jag och så åt vi färdigt vår frukost.

Ibland är det skönt att bara äta färdigt. Får klura ut ett bra svar någon dag.
Tingeling!

Kommentarer
Postat av: Sus

Ja, dessa söta undrande barn :)

Fick höra på en utbildning häromdan att man inte alls behöver svara små barn så vansinnigt rätt och genomärligt! Alltså bra att du inte drog igång med fotosyntesen :)

Kul att du tittade in i mitt-livs-blogg.



Kraaaaaaaaam

2010-03-31 @ 22:18:21
URL: http://blomtoken.blogg.se/
Postat av: Jelly

Hahaha! Ja, men de har ju så bra svar själva att ens egna svar verkar tråkigt och futtigt.

Jag hade en tjej i min värdfamilj i USA so frågade "WHY" hela tiden. Vad gör du? - Jag gör en smörgås. Why? Jag är hungrig. Why? jag har inte ätit på ett par timmar. Why? Jag har varit upptagen. Why?

Argh!

2010-04-01 @ 05:43:53
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Lii

Underbara frågor hon ställer smulan hahaha...

Man kan ju inte annat än le när man läser ;)



Härligt att få åka iväg över Påsk, jag tar min resa nästa vecka istället.

2010-04-01 @ 07:10:23
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0