Yoga eller inte yoga

Det är frågan.

Jag är sjukskriven även halva denna vecka, vilket jag först kände att det kanske inte behövdes, men är nu tacksam då alla krafter inte kommit tillbaka än.
Kroppen skriker efter sömn men.. men huvudvärken har lättat idag och det känns helt underbart.

Ikväll är det yoga. Frågan är nu bara om jag ska gå. Det är ju en fantastisk träningsform och ska ge inre balans och styrka. Men det är ändå ett stort fysiskt träningspass. Jag går inte på någon meditationsyoga utan detta är en mer fysisk yoga. Fast det är inte sagt att man ska göra alla övningar till max, alla är på olika nivåer och gör alla övningar på sina egna villkor. Vissa gör mer avancerade och en del gör en enklare variant av samma övning.

Saken är den att det är svårt att inte göra allt man kan när man väl är där och det är en riktigt kick för självförtroendet när man är där. Tränaren har en förmåga att få en tänka positivt och framåt. Man blir stark och ser inga hinder. Vet inte riktigt hur det gå till det där men jag mår alltid väl psykiskt efteråt och är helt fysiskt utmattad. En kick helt enkelt.

Jag vill ha det psykiska men orkar nog inte helt det fysiska.
Ska jag gå eller inte...
Funderar. 


Kommentarer
Postat av: Therese

Svårt...jag tycker nog du ska vänta till nästa gång och kurera dig ordentligt först.

Man fasen vad jobbigt det är när man vill så mycket, huvudet vill liksom men kroppen pallar inte! Så känns det nu under graviditeten tycker jag. Men snart ska jag kalva, och då jäklar blir det full rulle igen =)

Kram Therese

2010-03-08 @ 14:14:59
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Jessica

Sv: Tack för svaret =) Har tänkt lite nu. =).



Men gå och ta det lungt istället, eller är det svårt?

Kanske blir lätt att man drar på fast man ska ta det lungt! Gör lite hemma, inte samma sak, jag vet men... hmm ja haha =).



Jess

2010-03-08 @ 14:31:22
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag hade nog gått och tagit det lugnt..

Yoga har gjort min huvudvärk bättre vid mer än ett tillfälle faktiskt !

Men att man inte gör det "häftiga" utan inriktar sig på de lugnare övningarna

2010-03-08 @ 18:01:51
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Jelly

Det låter som du haft een ganska tung vecka nu. Jag hoppas att det blir bättre snart! Jag tänker på dig, kram!

2010-03-09 @ 05:55:08
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0