Och där sprack det

Det finns dagar då allt flyter.
Frukosten är avklarad, köket är städat och rent.

Smulan står och stryker sina trosor och viker fint in i lådan. (helt frivilligt)

Lilleman bygger lego och har en legobil med högt torn på som körs fram och tillbaka på golvet.

Själv sitter jag och syr en till två kanter på en duk som ska hamna på köksbordet.
Jag njuter, allt är lugnt och skönt. Inga skrik eller bråk.
Hör hur Lilleman pratar lite för sig själv och kör sin legobil.

Sen börjar han köra på tv-bordet, ja ja, så länge han är nöjd får det väl gå.
Jag fortsätter att sy.

Då hörs ett stort brak och legobilen med vagn och torn har åkt i golvet varpå Lilleman utbrister "f-n"

Oj då, där sprack min idyll...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ha ha! Så e de i Sverige idag i verkligheten!Jag säger då det, dagens ungdom, vad ska det bli av dom :)

2010-11-20 @ 14:11:14
Postat av: Camilla

Ja...lugnet varar inte i all evighet ;)

Men...stryker trosor?

Vilken tjej!

Kram på dig!

2010-11-20 @ 18:11:37
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Haha, man får vara glad så länge det varar :)

Kramar

2010-11-20 @ 19:55:17
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: maja

haha ja det funkade ett tag i alla fall, alltid nåt=) Men stryka trosor? VEM har hon sett göra så?=)

2010-11-20 @ 20:41:52
Postat av: Ida

Hahaha, ja nog för att jag stryker mycket, men trosor stryker jag inte. Det är hennes eget påhitt :)

2010-11-21 @ 10:29:27
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0