Ett litet jubel kan man väl få..

Kommer hem, trött och längtar efter barnen.
Jag har glömt nyckel så jag knackar på och väntar ivrigt på att barnen ska komma och möta mig i dörren. Skrika högt och jubla att nu är äntligen mamma hemma.

Bakom dörren hör jag små fötter komma springandes.
Men också Lilleman som ropar: Vickan, pappa, Vickan!

Ja ja tänker jag, nu kommer han bli glad för att det är mamma istället.

Dörren öppnas och jag får på sin höjd ett halvt leende.
"mamma" säger han.
Sen går han med böjda axlar och sänkt huvud och säger: "Vickan komma, Vickan?"



Kommentarer
Postat av: Vickan

Åååååååhh.. min goding!! jag kommer om några dagar!!! Vilken härlig dag det blev plötsligt;)

2011-02-18 @ 16:56:14
Postat av: Ingela

Det gläder en Gud-mormors hjärta att läsa hur populär hon är hos sin Gud-son :)

Hav tröst Ida! Han kommer snart att inse vilken fantastisk mamma han har och att han ska uppmuntra dig med glada tillrop när du kommer hem!

2011-02-18 @ 19:04:07
Postat av: Åsa Nilsson Kinnunen

Vickan är nåt speciellt minsann, längtar efter er kram

2011-02-19 @ 16:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0