Vad gjorde han? får man göra så?

Vi tittar på handboll. (och ja, jag virkar samtidigt)
Jag är då kanske inte den bästa kamrat att ha brevid sig i soffan om man är en inbiten handbolls-äskar-att-se-på-handbolls-VM..
Speciellt Sverigematcherna.
Men jag måste se, jag tycker också det är spännande.
Jag har även vid det här laget, när över 100 mössor är tillverkade lärt mig att mer eller mindre virka utan att titta ner. Jag tror jag lärde mig virka innan jag kunde skriva när jag var liten.

Men i allafall.
Vi sitter och tittar på Sverige match.
Jag har aldrig spelat handboll men tycker det är intressant och man lär sig ju mer man tittar och jag frågar.
Frågar och frågar.
Varför gjorde han så?
Dömde de rätt nu?
Det var rätt eller?
Vad gjorde han?
Såg du?
Vad hände nu?

Ja ni fattar.
Inte den bästa att ha bredvid sig när F sitter framåtlutad i soffan och är på helspänn... 

Ni kan sen föreställa er hans min när jag frågar om mönstret bli bra eller om jag ska ha en annan färg mitt i ett spännande avgörande....


På tal om mönster, är ni intresserad av någon virkad mössa är det bara att kika in på syloftet och beställa :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ha ha! Jag känner igen det där! (Inte virkningen kanske..). Försök att få kontakt med en sportfåne mitt i en spännande match på tv... Lycka till! Du kan säga PRECIS vad som helst och han bara "hummar" till svar!

2011-01-18 @ 21:23:54
Postat av: jejje

oj,verkar vara spänande:))vilka vackra mössor du gör,lämna in på nån butik till försäljning eller hyr ett bord nånstans.nu är ju rätt tid för mössor:))

visst vill vi ha sommar......-längtar/kram jejje

2011-01-19 @ 22:27:23
URL: http://livetpastorholmen.blogspot.com
Postat av: Camilla

Du frågar och vill veta i alla fall.

Nä min Gubbe ska se på nån sport så går jag därifrån :)

Kram på dig!

2011-01-20 @ 09:20:10
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Nici ska gå på en live match i morgon kanske F är lite avis ?????

Synd att det är långt men vi hade plötsligt massor av biljetter över ;-)

2011-01-21 @ 21:33:17
URL: http://www.livetenlminimi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0