Längtan efter våren

Jag kan inte nog beskriva min längtan efter våren.
Inte så att jag inte tycker om vintern, tvärtom. Jag gillar vintern, den har sin charm.

Men nu längtar jag efter våren. 
Jag vill har vår.
Nu.
För varje dag känns längtan större och våren längre bort, fast det är tvärtom.
Solen kommer fram och man får hopp.
Solen går i moln och det blir åter kallt och hoppet försvinner.

Det är som om våren vill bryta ut men kommer inte igenom den kalla vinden som viner genom landet och påminner oss om att vintern inte vill släppa taget och ge efter.

Jag vill ha snödroppar.
Tussilago.
Varma solstrålar.

Snart, snart...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Du är inte ensam om man säger så.....

2011-03-23 @ 22:26:48
Postat av: Åsa N Kinnunen

Jag känner med dig kära syster, ps jag har skymtat snödroppar i min trädgård det gör mig GLAD!!!!

kram kram

2011-03-24 @ 07:02:37
Postat av: Hanna

Ja visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka?

2011-03-27 @ 16:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0