När jag sätter ner foten..

Telefonförsäljare.
Ni förstår.
Det räcker med att säga det ordet så drar man öronen åt sig.
Det kan inte vara lätt. Men det är inte en försäljningsteknik jag tycker om. Visst, jag erkänner. Jag har gått på det. Ibland har det varit bra grejer ibland lite mindre bra.

Men nu är det slut.
Jag vill inte vara med längre. Jag har nixat mig och det var länge sen.  

Det fungerar hyfsat tills någon som jag redan finns registrerad hos ringer. Jag var kund för nio år sedan. Finns för evigt i deras register.

I våras så ringde de igen. Jag tackade vänligt men bestämt nej som jag alltid gör. Fast då jag kände igen numret programmerade jag in det i telefonen under namnet "Svar inte"

Tänkte inte så mycket på det sen förrän förra veckan då "Svara inte" började ringa igen. Blev lite stolt över mig själv då jag såg displayen.
Jag svarade inte.
Men de ringde igen.
Jag svarade inte.
De ringde igen.
Jag svarade inte.

Idag ringde de igen.
Jag svarade.

"Hej, jag ringer ifrån XXX hoppas jag inte stör"

JO DET GÖR DU - men hör mig själv säga "nej"

"Jo det är så att du ha varit kund här hos oss tidigare och därför vill vi erbjuda dig kalsonger, nu undrar jag bara vilken storlek du vill ha?"

AMEN VA F-N, jag vill inte ha några kalsonger, jag blir galen.. fast det sa jag inte.

Vet ni vad jag sa?

"Nu är det så här, jag har sagt det förut till er, jag VILL inte vara kund hos er, jag vill inte ha några erbjudande från er. Jag vill inte att ni ringer mig igen. Det skulle vara så mycket behagligare för mig, för er och för dig som ringer!"

"Eh.. då tar jag bort dig här då?"

"Ja tack"


Kommentarer
Postat av: Ingela

BRA Ida!!! Jag har gjort exakt det samma och visst... det kanske är lite synd om den stackarn som ringer MEN, det går till en viss gräns och sen brister det!!! Jag fullkomligt avskyr när en vilt främmande människa ringer mig och låter som om vi känt varandra hela livet och sen kryper det fram att han/hon vill få mig att köpa nåt som jag absolut inte vill ha! Då växer hornen i pannan ut på mig plus alla taggar! Det är bara så:)

2011-09-27 @ 22:00:56
Postat av: Oskar

Använd samtalet till din egen vinning istället. Sälj en mössa eller två? Du har ju hur bra erbjudande som helst. Heh.



// Oskar

2011-09-28 @ 16:20:24
Postat av: Lii

Visst är det jobbigt med dessa telefonförsäljare.

Jag brukar säga till att om jag är intresserad av deras produkter så kan jag själv lyfta på luren och ringa. :)

2011-09-28 @ 21:25:17
URL: http://lii76.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0