Mer gravid än nånsin..

Hur gick det här till? Hur mycket kan magen växa på en vecka?

Jag intalar mig själv att njuta nu, det är sista gången du går igenom något sånt här.
Jag njuter, det gör jag.
I alla fall när jag sitter still. Sen när jag ska ta på sockar, magen är i vägen. Jag pustar och stånkar. Inte tala om skorna. I och ur bilen..
Bädda sängarna..
Plocka undan leksaker..
Bara av att stå och skala potatis får mina fötter och vader att protestera.
Vad hände?
För en vecka sen spelade jag tennis och åkte skidor. Nu kan jag knappt ta mig upp ur soffan.

Det är mer än tre månader kvar...

Men känslan av rörelserna från bebisen får mig ändå att le när dagen är slut och jag lägger mig ner för att sova.
Det är värt allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0